Alla inlägg under juni 2007

Av barbamamma - 16 juni 2007 13:01

Nu skäms jag.  Jag ska berätta varför.

I morse vaknade pojkarna halv 8.  Då gick jag upp och bytte på lillfisen och gav honom frukost.  Så var jag uppe och väckte dottern som var supertrött.(hon somnade 22.30)   Sedan gick jag och la mig igen, jag tänkte jag skulle vila ett tag, men jag somnade igen, drömde en massa konstiga drömmar.

När jag tittade på klockan var hon över 11. Jag höll på att flyga i taket, herregud vad är jag för en trebarnsmamma?  Är jag helt galen?

Inte vet jag vad jag ska skylla på heller, mer än att jag vaknade med huvudvärk. Det finns det piller mot.

Nåja alla mår bra, alla har ätit och lillen sover. Nu har jag hävt i mig både kaffe och en alvedon och jag SKA skärpa till mig.

Jag tänker på kusinens lilla nyfödda dotter och undrar hur det ska gå.

Skulle vara skoj med någon kommentarer, hallåååååå

Av barbamamma - 14 juni 2007 16:31

Min syster smsade mig förut och undrade om jag hört nåt om * och * bebis? Det är vår kusin och hans tjej som ska ha sitt andra barn snart, hon har varit mycket sjuk tidigare i vår, var inlagd och de visste inte vad det var. Nåja jag svarade att nej jag har inget hört om bebisen.

Efter ett par minuter ringde syrran upp och jag tänkte direkt att nu är det något som inte alls stämmer. Jag kunde inte prata då, tältfolket klev in genom dörren precis.

Jag ringde upp henne efter ett tag och då sa hon att de har fått en dotter och allt gick bra, men hon har en tumör på levern, en stor 9x7 cm. De hade fått reda på igår att det är en elakartad tumör. Det blir operation trodde min syster hon visste inte så mycket mer.

Fy vad hemskt stackars dem allihop. Det är på Astrid Lindgrens sjukhus de är på.

Finner inga ord. Jag ber för dem, vad annars kan jag göra.

Av barbamamma - 14 juni 2007 13:02

Så som det är i dag är skönt. Det blåser och är både soligt och molnigt.

Jordgubbar till frukost blev det idag, vad gott det är. Jag kan sätta i mig en hel låda själv, inga problem.

Nu ska jag och lillfisen ta en skön dusch. Han blir helt vild när han vet att han ska ner i badkaret. Vi har haft det lugnt och mysigt bara vi två. Tältfolket kommer hem om ett par timmar. Det ska bli skoj att höra vad barnen säger om det hela.

Jag måste komma ihåg att fixa barnvakt till på måndag, då ska vi gå på infomöte på barnens nya dagis.

Av barbamamma - 13 juni 2007 21:30

Jag slänger in ett kort på min yngsta älskade son.

Av barbamamma - 13 juni 2007 12:18

Inte måste man blogga varje dag om man inte orkar eller hur?

Jag tänkte skriva igår, men när jag satt här orkade jag bara inte med det.

I går var det avslutning i skolan, vi var där hela familjen. Dottern var så fin.  Efteråt gjorde deras snälla pappa ett lass pannkakor och så var barnens kompisar här och åt pannkakor med glass och sylt.

Idag efter att ha packat sovsäckar, mat, badkläder, kläder, varsin ryggsäck med egna saker for barnen och pappa iväg för att tälta.

Gissa om barnen tyckte det skulle bli roligt, de har pratat om att tälta sedan förra sommaren.

Jag är nöjd och glad om jag slipper följa med, jag är INGET för att ligga i ett tält och få ont i hela kroppen efter att ha sovit på ett liggunderlag på 2 cm. Nej tack säger jag om det.

Men jag tycker det är jätteskoj att sambon tar med barnen på ett tältäventyr, jag hoppas de kommer att ha skoj. En natt är de borta, och de ska till en camping i närheten.

Lillpluttisen har blivit förkyld misstänker jag, han skrek sådant när jag var tvungen att duscha bort bajset förut. Nu snarkar han så sött i sin säng.

Jag har precis satt mig vid datorn och jag ska läsa lite nyheter, kolla tradera och skriva mail.

Det blev inget av att åka till min mamma nu, vi kom på att vi åker nästa vecka, så ska vi fira midsommar ihop. Det ser jag fram emot. Tänk att vara ute på landet, äta sill och potatis, dansa runt midsommarstången, äta korv med bröd och ta lotter osv. Så firade vi alltid midsommar när jag var liten. Nu ska jag ge mina barn samma möjlighet, det känns bra.

Av barbamamma - 11 juni 2007 21:36

Den som har det perfekta svaret vinner första pris.

Jag la båda barnen ca 20.30 och så vitt vad jag hör så sover ingen av dem.   Våra barn har verkligen svårt att slappna av och sova, fast de är trötta.

Dagen har varit varm, och ärligt talat har jag hållit mig inne förutom när jag gick ut och kastade sopor. Det är skönast inne där det fläktar och här finns alltsom  jag behöver. Jag pratade med min syrra mitt på dagen och hon satt och solade i bikini.  Hua jag vill för allt i världen inte sola mig.  Jag baxnar bara jag hör ordet sola sig.

I morgon är det skolavslutning.  I höst börjar vår älsklingflicka i ettan.

Av barbamamma - 10 juni 2007 23:47

Tada jag har klarat en hel dag(nästan) med att ta hand om alla barn, fixa med mat och att se till att de sköter sig och kolla busiga 1.5 åringen som ständigt busar med det mesta han ser.

Jag sitter här med värkande fötter,  det känns som jag inte har suttit ner alls i dag, jo när jag åt, men det var inte många minuter i taget.

Kusinerna åkte hem strax efter 15. Då äntligen fick dottern göra det som hon hade väntat på hela dagen, att gå och bada i kompisarnas pool.

Jag pratade med mamma och vi ska nog åka till henne på tisdag som vi har tänkt. Det blir roligt att se hur hon har kommit i ordning i lägenheten.

Det åskade och regnade vid tidigt i kväll. Jag älskar åskan, tänk när jag var  liten vilka åskväder det var på somrarna, det tyckte jag var mysigt.

Luften är lite bättre nu, vi har haft 30 grader i dag.

Av barbamamma - 10 juni 2007 13:12

Nu får det räcka, min kropp pallar inte med varmare än så här. Det går inte att svalka sig inne ens. Jag sitter under takfläkten i vardagsrummet och det är skönt.  I duschen är det nog ännu skönare.  *längtar*

Barnen har knappt velat gå ut idag, de orkar inte. Inte ens i skuggan ville de vara, så nu leker de inne istället.   Vi åt blodpudding förut, till efterrätt blev det glass med kolasås och kakor.  Alla blev nöjda efter det och nu är det rätt lugnt här.

Stackars älsklingen min är på jobbet och svettas.  Jag tippar på att de har ca 40 grader där.

Nehepp nu ska jag ringa till mamsen och höra vad hon har för sig nästa vecka. Vi tänkte eventuellt åka och hälsa på henne.  Det gäller att passa på när sambon är ledig i veckorna och dottern har avslutning på tisdag.